Belső tér illúziója és a Reflection Probe

Belső tér illúziója és a Reflection Probe

Városi környezetben játszódó játéknál észrevehetjük, hogy az ablakon át be lehet nézni az épületekbe. Látszólag magától értetődő és egyszerű dologról van szó, de valójában alkalmazni kell egy kis trükköt ehhez az illúzióhoz.

A következő leírásban megismerhetjük ezt a trükköt, amely a Unity 5.x verziójától a legfrissebb verziókig használható.

Egy kis Reflection Probe bevezetés

Mielőtt elkezdjük, győződjünk meg róla, hogy a projekt beállításokban a Reflection Probes Box Projection opció be van kapcsolva. Ha nincs, akkor navigáljunk el az Edit/Project Settings/Graphics menübe, és szedjük ki a pipát a Use defaults opció elől, valamint kapcsoljuk be minden szinten a Reflection Probes Box Projection beállítást.

Projekt beállítása

A megvalósításhoz példaként egy házat fogunk használni, amelynek van kidolgozott belső tere, de bármilyen belsőteres modell alkalmas erre célra, valójában a koncepció a lényeg. Kezdésnek helyezzük el a modelljeinket.

A használt projekt és az assetei megtalálhatóak itt:
https://github.com/Anthelmed/unity-fake-interior-effect

Mielőtt folytatnánk, ellenőrizzük le, hogy a modellek statikusak-e. Kattintsunk a Static gombon a bal felső sarokban, miközben  a Hierarchy nézetben minden modell ki van jelölve.

Következő lépésként meg kell fordítanunk a belső térhez használt modellünket. De vajon miért? A valóságban a tükröződés (és a reflection probe is) megfordítja a képet, ezért mi még egyszer megfordítjuk, hogy ne egy tükörképet lássunk majd a belső térről.

Válasszuk ki a belső modellünket a Hierarchy nézetben, majd a Z tengelyen a Scale értékét állítsuk át -1-re.

Ahhoz, hogy a megértsük az egész műveletsor lényegét, meg kell ismerkedjünk a Reflection Probe-okkal. Ezek a kis gömbök valójában 360 fokban látó kamerák, melyeknél beállíthatjuk, milyen távolra is lássanak. A segítségükkel fogunk a belső térről egy 360 fokos felvételt készíteni, ez lesz a belső tér tükörképe.

Helyezzük el a probe-ot a Hierarchy/Light/Reflection Probe menün való kattintással, majd igazítsuk be a belső tér modellünk közepére.

Kapcsoljuk be a Box Projection opciót a Reflection Probe Inspector nézetében. Az átméretezés gombon való kattintás után húzzuk a sárga doboz széleit a lehető legközelebb a falakhoz, a plafonhoz és a padlóhoz.

Az Inspector funkcióban a mozgatás gombon való kattintás után húzzuk a probe-ot az ablakba.

Reflection Probe beigazítása

A fenti lépéseket ismételjük meg az összes ablaknál.

Belső terek vizuális javítása

Ha úgy ítéljük meg, hogy a belső terünk túl sötét, akkor többféle fényt is hozzáadhatunk.

A Hierarchy/Light menüből adjunk hozzá egy nekünk tetsző fényforrást. Ház esetében a leginkább valósághű fényforrás egy Area Light az ablaknál vagy egy Point Light lehet a csillár helyén.

Visszaverődések használata

Miután a reflection probe-ok és a fények is a helyükön vannak, akkor nincs más hátra, mint a fények belesütése (baking) a modellbe. Ez gépkímélő, mivel nem valós időben kell majd számolni, hanem előre elvégezzük a kalkulációkat.

Minden ablakhoz hozzunk létre egy quadot. Ezt a Hierarchy/3D Object/Quad menüvel tehetjük meg. Pozícionáljuk és méretezzük az objektumot úgy, hogy az teljesen takarja az ablakon való belátást.

Az ablaknak 100%-ban tükröződőnek kell lennie, ennek eléréséhez létre kell hoznunk egy új üveg materialt.

A Project/Create/Material menün való kattintás után állítsuk a Metallic és Smoothness paramétereket 1-re, így egy teljesen sima és tükröződő anyag jön létre. A materialt ezek után már csak rá kell dobnunk az ablakunkra.

A gyorsabb haladás érdekében egy szkriptet is készíthetünk, amely duplikálja a belső teres házban található modellben lévő reflection probe-ot az összes ablakhoz. A szkript maga nagyon egyszerű. A reflection probe-ot, mint paramétert átadjuk a szkriptnek, az másolatot készít róla, majd a helyére mozgatja azt.

Összefoglaló

A scene elindítása után már láthatjuk is az illúziót, ami már el tudja hitetni a játékossal, hogy valóban a ház belsejét szemléli. Sajnos ennek a módszernek is vannak hátrányai.

Reflection Probe végeredmény

Ugyan könnyen és gyorsan készíthetünk ilyen illúziót, de ha megfordítjuk az egyik ablakunkat, akkor a visszaverődés megtörik. Ennek az az oka, hogy a reflection probe által készített 360 fokos cubemap kép fix rotation tulajdonsággal rendelkezik. Ha módosítunk, akkor kézzel utána kell igazítanunk a probe-ot is.

Forrás: Medium.com

Skeldar

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük