Hogyan fogj hozzá a Játékfejlesztéshez?

Te, hogy éreznéd magad, ha meg tudnád változtatni a valóságot és egy teljesen újat alkothatnál belőle? Egy valóság, ami talán az űrben épül fel és az űrhajót aszteroida támadás sújtja! Vagy talán egy valóság-alapú óceán, ahol próbálsz a kalózok ellen harcolni! Ez mind-mind a játékfejlesztő dolga.

Nos, egy új valóság alkotása lehetetlen a való világban, de nagyon is lehetséges a játékfejlesztés világában. A játékfejlesztés népszerűsége pedig csak növekszik.
Ennek oka az lehet, hogy a videojátékok egyre népszerűbbek, és az emberek most már nemcsak részt akarnak venni ezekben a világokban, hanem létrehozni akarják őket!!!

Tehát, ha szeretnéd tudni, hogyan fogj hozzá a játékfejlesztéshez, ez a cikk tökéletes számodra, mivel megtanítja az alapokat és különféle forrásokat biztosít, amelyek végig kísérik az utadat. Ha szeretnél játékfejlesztő lenni olvasd el mindenképp ezt a cikket.

játékfejlesztő 2

játékfejlesztő 2

Érdekel a játékfejlesztés? Gyere el bemutató napunkra!

Játékfejlesztés

Kezdjük tehát azzal, hogy mi is a játékfejlesztés és utána rátérünk a bonyolultabb témákra.

Mi is a játékfejlesztés?

Egyszerűen fogalmazva: a játékfejlesztés egy videojáték létrehozásának általános folyamata.
Ha azt hiszed, hogy a videójáték készítés olyan egyszerű, mint játszani vele, akkor nagyon is tévedsz.
Sok olyan elem létezik egy videójáték során, mint a történet maga, a karakterek, a hang, a művészet, a világítás stb., amelyek végül összeolvadnak, és egy teljesen új világot hoznak létre a játékban.
A kereskedelmi játékok játékfejlesztésének ezt a folyamatát egy kiadó finanszírozza, de a független videojátékok viszonylag olcsóbbak és kisebbek, így magánszemélyek is finanszírozhatják (Ez lehetsz akár te is!).

Általános kétség merül fel a szakmával kapcsolatban, miszerint csak a jó játékos tud jó játékfejlesztővé válni. Nézzük csak.

Jó játékosnak kell lenni ahhoz, hogy játékfejlesztővé válj?

Sokan gondolják azt magukról, hogy ha jó játékosok akkor minden bizonnyal majd jó fejlesztőkké is válnak. Ne kövesd el ezt a hibát! Abban az esetben, ha jó játékos vagy akkor már van egy kis előnyöd, ugyanis már tudsz valamit a játékról, mint például, hogy egy adott történet hogyan épül fel, tudsz a játékosokról, a pályákról stb. Tulajdonképpen azzal, hogy játszol egy játékkal vagy fejleszted a játékot aközött óriási különbség van és attól függetlenül, hogy a játékban elsajátított készségek nem feltétlenül segítenek a fejlesztésében. Például, ha szereted a filmeket az még nem jelenti azt, hogy jó filmrendező lenne belőled. Tehát csak akkor vesd bele magad a játékfejlesztésbe, ha elszánt vagy a témával kapcsolatban és igazán szeretnél szórakozásból a szakma részese lenni ( a játékot szeretni az csak a bónusz!)

Melyek a játékfejlesztés különféle alkotóelemei?

A játékfejlesztésben sokféle elem létezik, amelyeket akár egyetlen fejlesztő is kezelhet, aki egyénileg hoz létre játékot (és aki zseni !!!), vagy általában egy több emberből álló csapat.
Tehát ha el szeretnéd kezdeni, akkor a legjobb, ha először megérted a különféle alkotóelemeket ezen a területen, hogy tudd melyek azok, amik a legjobban érdekelnek.

Történet, game design

Mindennek van története és ez ugyanúgy igaz a videó játékokra is!!!
A történetednek lehet egy viszonylag egyszerű lineáris felépítése, vagy akár nemlineáris szerkezete, különféle cselekmény változásokkal a karakterhez mérten.
A lényeg az, hogy érdekes történetnek kell lennie, ahhoz, hogy megfogd a játékosokat!!

Karakterek

Ismersz bármilyen történetet karakterek nélkül? Nem! Ennek az az oka, hogy a történet után a videójáték alapvető részeit a karakterek képezik. El kell döntened a karakterek megjelenését és személyiségét, hogy milyen gyorsan kéne mozogniuk, hogyan kéne viselkedniük és a mik legyenek a főjellemzőik stb.

Játékfejlesztő hang

Ez a videójáték gerince!!! Ami azt jelenti, hogy segítenie kellene a játékot és ha lehet ne túl nyilvánvalóan. Döntened kell a játék világában megjelenő hangokról, például játékos hangok, a háttérzene stb., amik mind együttvéve egy élethű és hiteles játékot hoznak létre.

Játékfejlesztő művészet

Mondhatjuk, hogy a videójáték igazából csak érzékeny művészet!!! Nagyon fontos tehát a művészet, mivel ez dönt a játék hangulatáról. Normális esetben a művészet a videójátékban sokféle dolgot tartalmazhat, mint például a textúrát, világítást, karakterek és tárgyak 3 dimenziós modellezését, részecskerendszereket a tűz, köd, hó létrehozására stb

Világítás 

A videojátékok világítása nyilvánvalóan mesterséges és nagyon fontos a hangulat beállításához.
A horror és thriller játékoknál a kevesebb megvilágítás, míg az erőteljesebb világítás a kaland vagy szórakoztató játékoknál alkalmazható. Szintén fontos a világítás, amikor a lopakodó kihívásoknál a sötétebb területeket fedik le a karakterek.

Játékfejlesztő ismérvek szintek

Minden jó videójátékban több szint van, ami az idő elteltével nehezedik.
Ezek a szintek lehetnek épületek vagy akár különböző országok is (attól függ, hogy milyen játékot játszol) és minden szintnek számos lehetséges útjai lehetnek, amelyek végül a következő szintre vezetnek. Fontos tényezője a játékfejlesztésnek, hogy ezek a szintek mind-mind sokféle lehetséges kombinációval legyenek ellátva.

játékfejlesztő

Játékfejlesztő: Hogyan is kezdj hozzá a játékfejlesztés elsajátításához?

Most már, hogy tisztában vagy és érted a játékfejlesztés összes elemét, az itt bemutatott témák egy úti térkép lesz számodra, amelyek elegendők ahhoz, hogy megértsd az alapokat a tanuláshoz.
Ezek megtanulása után pedig már elkészíthetsz egy rendes játékot, majd a következő szintre lépve egyre összetettebb világokat hozhatsz létre.

Játékfejlesztő ismérvek: programozás megtanulása

Az érdekes világképet a programozás segítségével hozzák létre. Tehát ha szeretnél belépni a játékfejlesztés világába, abban az esetben fontos, hogy tudj programozni.
Hogyha van egy kevés kis tudás a zsebedbe a kódolásról programozási nyelveken, mint például a C++, C#, Python, Java stb. akkor jó helyzetben vagy, ha pedig nem akkor inkább mielőtt belefogsz a programozásba nézz utána ezeknek.

Nincs speciális programozási nyelv, ami csak a játékfejlesztésben használatos. De a CC+ vagy a C # a legnépszerűbb és általában a legtöbbet használt nyelv a játékmotorok (számítógépes játék vagy videojáték alapszoftvere) írásában. Néhány népszerű játék CC++-al készül, mint például a Counter-Strike, King Quest, World of Warcraft stb. A Java a másik igen népszerű programozási nyelvezet, ami többszálú és aljzatokkal rendelkezik. Az egyik legnépszerűbb Javával készített játék az Angry Birds Chrome.

Játékfejlesztő ismérvek: válassz egy ismert játékmotort

Mivel kezdő játékfejlesztő vagy a játékfejlesztésben így a legjobb, ha egy ismert játékmotorral kezdjük.
Általában nagyon hasznosak ugyanis különféle funkciókat szolgáltatnak a játékodhoz, mint például a 3D és 2D grafikus megjelenítés, audio támogatás, animáció, ütközés észlelés, mesterséges intelligencia, hálózatépítés stb.

A legnépszerűbb játékmotor az Unity, mivel elég könnyű megtanulni, és rendelkezik egy ingyenes verzióval, a ’Personal Edition’-el. A másik jól ismert játékmotor az Unreal Engine, amely módosítható egyedi játékok létrehozásához. Ennek ellenére igazából nem igen számít, hogy melyik játékmotort használod, de ami viszont számít, hogy ragaszkodj a játékmotorhoz és megértsd ahhoz, hogy használni tudd a jövőbeli projektekben.

Csinálj egy alap játékot!

Most már, hogy van fogalmad a játékfejlesztésről, csinálj egy alap játékot. Kezd el játékfejlesztő karriered. Tudom, hogy nagy mesterművön töröd már most a fejed, de bízz bennem, kezdj valami kicsivel. A legjobb, ha egy héten át csinálod a projektet, mert a legfontosabb most nem az, hogy egyik napról a másikra mesterré válj, hanem hogy megérts az alapokat.

A tetrisz játékot biztosan ismered, ez az egyik legáltalánosabb játék, mivel könnyű elkészíteni, mégis bemutatja a játékfejlesztés számos elméletét. Alapvetően a Game Loop három lépését tanítja meg, azaz az inicializálásáról, frissítéséről és rajzolásáról, amelyek a jövőbeni esetleges játékfejlesztések középpontjában állnak.

De abban az esetben, ha nem szeretnéd a Tetris-sel kezdeni, választhatsz másik játékot is, ami elég könnyű (vagy nehéz, ez a te döntésed!!!) de figyelj arra, hogy a játék ne legyen bonyolult és komplikált, valamint legyen világos célja és végpontja. Oldalunkon is számos cikk taglalja egy alap játék létrehozását.

A játéktervezési játékfejlesztő minták megértése

A játéktervezési minták azok, ahol a dolgok egy kicsit bonyolultabbá válnak, ahogy már megértetted a videojáték készítésének alapjait. De először felmerül benned a kérdés, hogy mik is valójában a játékdizájn minták?

Tegyük fel, hogy több aszteroidát kell beiktatnod, amelyek elpusztítják az űrhajót egy űrben játszódó videójátékban. Ebben a helyzetben sokkal bölcsebb, ha van egy olyan kódmodul, amelyet újra és újra felhasználhatsz az aszteroidákra, ahelyett, hogy egyes aszteroidákra összpontosítanál.

Egyéb másik játéktervezési minta például a Flyweight, a Prototype, az Observer stb.
Az a legjobb, ha először megismered ezeket a játékmintákat, majd alkalmazod őket különféle egyszerűbb játékokban. Ez majd segít megérteni a hatásokat és előnyöket, hogy mely dizájn minták lehetnek általánosságban a játékfejlesztésben.

Játékfejlessztő ismérvek: Tanuld meg a 3D grafikát és a hozzá tartozó matematikát

Lehetetlen úgy csinálni videójátékot, hogy ne használnál grafikát, tehát itt az ideje erről is tanulni egy kicsit. Már az 1990-es évek közepén is nagyon népszerű volt a 2D-s grafika, de manapság már a legtöbb hírek játék 3D-s grafikával készül, amelyet rögzített 3D-ben, első személyű perspektívával, harmadik személyű perspektívával lehet megjeleníteni, ami valósághű érzetet ad a játéknak.
Tehát ha felső kategóriás játékprogramozóvá szeretnél válni, akkor mindenféleképpen értened kell a számítógép grafikához és természetesen a matematikáról is, ami mögötte van. Ez még fontosabb, ha nem tervezel használni egy már elkészült játékmotort.

A Lineáris Algebra, ami igazán szükséges a 3D grafikához, amely elsősorban lineáris egyenletekkel, mátrixokkal, vektorokkal stb. foglalkozik. Ha ezeket a fogalmakat már érted és tudod alkalmazni, akkor könnyen befolyásolhatod a játéknak a 3D világát, mellyel csodálatos hatásokat érhetsz el.

Sok sikert!