Mobil játékfejlesztés kihívásai és megoldásai

A mobilos platformra történő játékfejlesztés egy igen népszerű irány manapság. A következő Candy Crush elkészítése minden játékfejlesztő álma. Az ilyesfajta mobil játékfejlesztés álom elérése azonban az indie és a nagy cégben tevékenykedő fejlesztők számára is egyaránt nehéz. Számos csapda leselkedik ránk, de gondos odafigyeléssel elkerülhetjük őket. A következőkben megpróbáljuk összeszedni a buktatókat és megvizsgáljuk őket egy mobilos játékfejlesztő szemszögéből.

Túl sok játékelem

Mobil játékfejlesztés ötletek

Mobil játékfejlesztés ötletek

Elméletben jól hangzik, hogy sok elemből álljon egy játék, és legyen komplex. PC-s vagy konzolos platformoknál lehet növelni egy játék komplexitását, mivel a képernyőméret, irányítási lehetőségek ezt megengedik. Mobil játékok azonban teljesen mások. A nagyobb platformokhoz képest sokkal korlátozottabb, ezért nem használhatunk túl sok játékelemet. Mindig határozzuk meg a játékunk alapkoncepcióját és csak kis mértékben építsünk köré extra funkciókat.

Mobil játékfejlesztés célközönség ismerete

Nagyon fontos, hogy ismerjük a célközönségünk ízlését, követett trendjeit. Nagyon kevés játék tud tömegeket megszólítani, ezért fontos hogy szegmentáljunk. A marketinghez szükséges információkat elérhetjük például a Google Trends segítségével. Létezik ezen kívül más ingyenes adatbázis is, például a SurveyMonkey , innen is hasznos adatokhoz juthatunk a trendeket illetően.
Az összegyűjtött információk alapján érdemes egy piaci analízist készíteni, hogy mik a népszerű játékok, azok milyen játékelemeket szállítanak. Az analízist felhasználva már könnyebben tudunk dönteni, hogy mit építsünk be a játékunkba és milyen ötleteket vessünk el.

Játék megismertetése

Minden kezdet nehéz. Az egyik legnehezebb, hogy elérjük, hogy a játékosok megtalálják az alkotásunk. Sajnos ez másként nem fog menni, csak ha pénzt teszünk a marketingbe. Indie fejlesztőként ez komoly döntés, míg nagyobb cégeknél kötelező lépés. Több a jó játék , mint ahány a sikeres játék. A szomorú az, hogy nem minden szórakoztató játékot fedeznek fel.

Több lehetőségünk van felhívni magunkra a figyelmet:

  • Legyen vonzó az árazás. A Freemium modell itt használható.
  • Helyezzük el alternatív alkalmazás boltokban is a játékunkat. Ezek (még) nem annyira telítettek, könnyebb elindulni. Csak hogy néhányat említsünk: SlideMe, GetJar
  • Gondosan nevezzük el a játékunkat. Használjunk népszerű szavakat.
  • Kereszt-promoció: Hirdess más játékokkal együtt.

Mobil játékfejlesztés kereső befektetők keresése

Kisebb indie csapatoknál, első projektnél az egyik legnagyobb kihívás. Kevesebb befektetés komolyan tudja hátráltatni a fejlesztést. De hogyan is lehet több forrást bevonni?

  • Kiemelt gondossággal készítsük el a játék prototípusát. Egy bemutatón kulcsfontosságú kérdés a prototípus minősége.
  • Új kollégák bevonása, akik jövedelemelosztás alapján hajlandóak dolgozni.
  • Kickstarter és más hasonló oldalak használata.
  • Kisebb részfeladatokat ki lehet adni szabadúszóknak. Nagyon sok időt megspórolhatunk, amelyet az igazán fontos funkciók fejlesztésével tölthetünk.

Operációs rendszerek fragmentációja

A mobil játékfejlesztés nagyon gyorsan változik. Újabb verziók jönnek, mennek. Minél tovább tart a fejlesztés, annál több verzión kell majd tesztelnünk a programunkat, nagyobb lesz a hibalehetőség. Az alkalmazásokat mindig több verzióra kell elkészíteni, ezért érdemes olyan eszközök használni, mint például a Unity, amely ebben segítséget ad. Drasztikusan le tudja rövidíteni a fejlesztési időt, ha nem nekünk kell küzdeni a különböző verziókra való fordítással. Ha a Unity-vel szeretnél jobban megismerkedni, akkor javasoljuk bevezető írásunkat.

Tetszett a cikk? Érdekel a játékfejlesztés? Jelentkezz iskolánkba!

Keresztplatformos élmény nyújtása

Mobil játékfejlesztés cross platform

Mobil játékfejlesztés cross platform

A játékunknak számos eszközön kell futnia, amely lehet telefon, táblagép, phablet. A kihívást az adja, hogy minden eszköz különböző teljesítményre képes. Hacsak nem szókeresős játékot készítünk, a komoly teljesítménybeli különbségeket muszáj lesz számításba vennünk. Fordítsunk különös figyelmet az eltérő kijelzőméretekre és képarányokra.

Mobil játékfejlesztés biztonság

Nem számít milyen biztonságot egy telefon, az adatok kezelésének biztonságossá tétele a fejlesztő feladata. Hordozható eszközökről lévén szó mindig ügyeljünk arra, hogy az esetleges érzékeny adatok akkor se legyenek hozzáférhetőek, ha a készüléket ellopják. Ne vegyük félvállról a titkosítást!

Jogok és szerződéses kötelezettségek

Licensz-szerződések

Minden fejlesztő rémálma, ha jogi kérdésekkel kell foglalkoznia. Sajnos ezt nem nagyon tudjuk indie fejlesztőként kikerülni, csak megkönnyíthetjük a dolgot. Mindig tudjuk kitől, mit, milyen feltétellel licenszelünk vagy vettünk meg. Ellenőrizzük, hogy az esetleges ingyenes anyagok üzleti felhasználás esetén is ingyenesek-e. Nagyon sok fejfájástól kímélhetjük meg meganukat.

Karbantartás

Egy alkalmazás rendszeres karbantartása időigényes. A felhasználók várják a frissítéseket és bug-okból is kifogyhatatlan az utánpótlás. Elsőre riasztó feladatnak tűnhet, de nem lehetetlen. Legyen egy marketingtervünk, amihez tudjuk viszonyítani a visszajelzéseket. Készüljünk fel arra, hogy abszurd javaslatok is fognak jönni, amelyek abszolút nem illenek bele víziónkba.

Először egy Lite verziót érdemes kiadni, majd ezt fejleszthetjük a visszajelzések alapján. Tartsunk egyensúlyt a fejlesztések és a hibajavítások között. Nagyon fontos, hogy fenntartsuk a folyamatos fejlesztés auráját.

Forrás: VenturePact

Skeldar

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük